Förarbevis Snöskoter

Distansutbildning

I priset ingår Utbildning, Snöskoter & hjälm och provskrivning.

Nästa kurs vecka 43 tisdag och onsdag.

Skaffa ditt skoterkort bekvämt hemifrån på distans.

Övningsfrågor för teoriprov!

Övningsfrågor teoriprov

Övningsfrågor teoriprov 2

Vars du än bor kan du vara med på min utbildning, du behöver bara resa hit för att träffa mig en gång för övningskörning och teoriprov.

Du väljer själv vilken vecka du vill läsa teori och när du vill göra klart kursen med körning och teoriprov.

Utbildningen består av två teoritillfällen och ett körtillfälle, avslutas med teoriprov.

Vi har utbildning för skoter-kort under hela vintern.Med start vecka 43.

Teorin sker på distans via programmet Zoom.

Utbildningen består av två teorilektioner, övningskörning och teoriprov.

Teorin sker på kvällstid två vardagskvällar. Praktiken och efterföljande prov sker oftast på en lördag eller söndag.

Det går alltså att gå teorin vid ett tillfälle och välja att göra praktiken en annan vecka. Eftersom vi har teorin på distans kan deltagare koppla upp sig från hela världen. Efter det behöver ni bara möta oss en gång för praktisk träning i liten grupp och skriva ett enkelt teoriprov.

Övningskörningen sker på en av dessa orter, Piteå, Sunderbyn, Pajala.

Deltagare på vår utbildning kör sin egen eller lånar skoter av oss under det praktiska momentet. I Pajala finns det begränsat med möjligheter för låneskoter.

Kontrollera med mig om du inte kan ta med egen eller lånad skoter till körningen.

Det praktiska momentet, övningskörningen tar cirka 3 timmar,  görs i mindre grupper under dagen.

Du behöver vara 15år och nio månader för att delta i utbildningen. 16 år för att skriva provet. Uppåt har vi ingen åldersgräns.

Mejla för mer info/anmälan. info@danstrafikskola.se

Vid brist på snö gör vi praktiska utbildningen och provet så fort det går.

Vid sjukdom kan kursen behöva flyttas till ett ledigt datum.

New for this winter is that we offer snowmobile classes in english.

This is ha more practical class than in Swedish. We spend more time outside than a normal snowmobile class. The theori is in our trafficschool in Sunderbyn.

Theoritest is after the practical lesson is ended.

The price is 3900kr for the english class. That includes everything except transportstyrelsens fee for fabricating the snowmobile license.

You need to have a Swedish personnummer or samordningsnummer to be able to get your license aproved by the Transportstyrelsen. If not you can contact skatteverket.se before the class.

We have snowmobiles and helmets that you can use during the lessons.

Fler kurser och orter är under planering.

Vill du ha en egen utbildning för dig och dina kamrater/ företag? Hör av dig så gör vi vårt bästa för att anpassa oss. Är du inte 16 år vid utbildningstillfället får du skriva prov vid ett senare provtillfälle.

Länkar

snöskoterradet